PAJ PAJ PAJ

ja, idag har Alicia varit här och vi har tillsammans kämpat hårt för att få ihop två pajer!

 Först var allt frid och fröjd och mamma skulle till affären
 för att köpa ingridienser till Royalepaj (en fin paj som man
 kan höra på namnet (:). Jag skrev inhandlingslista till min
 mor. Malte, jag, Alicia och några fler plokade börnbär
utanför häcken. Elller de andra plockade och jag höll i bearbären.

 Sedan skulle Alicia och jag gå och köpa
 hallon hos grannen, men de var slut för                    
 idag, sa rumänskan som var där. så vi
gick till pappa och min hotade far fick
sedan fråga om vi kunde få plocka hallon
 själva. Det fick vi. Så Alicia och jag stod i
hallonbuskarna i ungefär en timme.

När vi hade plockat 1 och 1/2 liter gick vi in och
upptäckte att jag hade glömt creme fraiche.
Efter många om och men beslutade Alicia och
 jag att vi skulle cykla till Almers och köpa creme
 fraiche. Vi beslutade cokså att baka 2 pajer
 eftersom Alicia åt lite av degen ,som Alicia tyckte,
eller mycket av degen, som Ida tyckte.
 När vi kom hem efter en timme bakade vi vår
 paj, pajer menar jag, och sen var Alicia tvungen
 att åka hem. Vi klädde in den ena pajen i
tidningspapper och den fick följa med Alicia hem.

För ett tag sen sprang jag runt med Mysan på ängen. Hon blev smutsig och jag blev trött!

Snart ska jag äta min paj.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0